PADARA | Pannónia Dakar Rally Team

TEREPRALLY

MOTOR MOTOROS ITINER GPS/IRITRACK SENTINEL SATELIT
      KAPCSOLAT

HÍREK

GALÉRIA

NYITÓ

LINKEK

ARCHÍV

DAKAR 2006 - NYITÓ!

2005.12.15.

Dakar 2006 - nyitó!

Ideje: 2005.12.19. 18 óra
Helye: Dunaújváros Fészek étterem, Építők útja 1.
 

Képek, Videók, Motorok!
Mindenkit várunk!

Hermann Henrik

Ugrás a lap tetejére

Magyar rajtszámok Dakar 2006

2005.12.05.

Motorosok, Autósok, Kamionok...

... több

Ugrás a lap tetejére

Motoros indulók- Dakar 2006

2005.12.02.

5 magyar motoros Dakaron a 234 fős motoros mezőnyben. 3 oldalkocsis, 10 quad és 221-en kétkeréken.

Egy kis statisztika...

... több

Ugrás a lap tetejére

Motorosnak születni kell

2005.11.15.

Sokan kérdezik tőlem miért csinálom a motorozást ilyen megszállottan. A napokban találkoztam Balázs történetével és talán az utolsó mondat közelebb visz mindenkit az igazsághoz. Mit is mond Balázs?

... több

Ugrás a lap tetejére

Újra motoron

2005.08.18.

Közel három hónap és az eredmény a képen látható. A törés tökéletesen összeforrt - mondta az orvos és úgy engedett el, hogy lehet kezdeni az edzéseket. A merevítésre szolgáló szeg és a csavarok még maradnak minimum két évig, de az is lehet, hogy örökre. Tehát az edzések kezdődnek és szeptember végéig a támogatók bevonása. Október első hetére kiderül lesz-e Dakar 2006 számomra is, igaz a jelentkezésemet elfogadták és innen már csak rajtam és a támogatókon múlik.

Ugrás a lap tetejére

A Dakar 2006 megtelt

2005.07.12.

Először a Dakar történetében, már júliusban minden kategória megtelt: autók, motorok, kamionok és asszisztensek.
Miután a motorosoknál minden hely megtelt július végén több, mint 350 igény érkezett a 230 helyre, ugyanekkor az autók, kamionok és asszisztens járművek: 180 autó, 75 kamion és 240 asszisztens jármű. Összesen 725 jármű lesz részese a karavánnak, amiből 485 indul konkrétan a versenyen, és ami összesen több mint 1700 embert reprezentál egyre több országból a világ összes részéből. A rendezőknek a jelentkezést le kellett zárniuk, hiszen már további igényeket nem tudnak kiszolgálni.

Ugrás a lap tetejére

Több a motoros jelentkező, mint a hely!

2005.06.28.

A regisztráció igaz, csak Július 1.-étől él a 2006-os Dakar motoros kategóriája már feltöltött. Az A.S.O.(rendező) több mint 320 jelentkezést fogadott a eddig, de csak a tavalyihoz hasonlóan csak 230 fős limitált számú hely lehetséges.
Amint a 2005-ös Dakarnál már láthattuk a számokat, a számítások a jelentkezésekről június 24.-ével a következő rallyra azt mutatják, komplett feltöltött minden kategóriában. A motorkerékpárosok részéről jelentkezők között 9 nő indul, december 31.-én Lisszabonban a startnál, ahol 10 quad és 3 oldalkocsis is lesz.
A másik két kategóriában nevezők még nem érték el a limitet, de 50 autó és 20 kamion már nevezett az eseményre.
A kezdetek óta, most Mauritani-ai motorosok is fognak motorozni és erősíteni fogják az afrikai indulók rangját, akik évről évre nagyobb létszámmal vesznek részt.

Ugrás a lap tetejére

Dakar 2006

2005.06.15.

2006-ban 28. alkalommal Portugália fővárosát, Lisszabont választották az indulás helyszínéül a Dakar rendezői. Adminisztratív jelentkezés és a technikai átvétel december 28, 29 és 30.-án lesz Lisszabonban. Ezután, két hosszú különleges szakasz kerül megrendezésre december 31. és január 1-én Portugáliában, mielőtt Afrikába érne a menet. Öt Afrikai országot keresztezve, Marokkó, Mauritánia, Mali, Guinea és Senegal, ahol a cél a Rózsa tó partján, 2006 január 15.-én lesz, mint korábban már sokszor.

Ugrás a lap tetejére

Véletlen vagy intő jel

2005.06.08.

Véletlen vagy intő jel, hangzott el az utóbbi időben, találkozások, beszélgetések alkalmával. Dakar előtt a lábam, most egy világkupa futamon a kezem. Talán egyik sem. A Dakar előtt egy közlekedési baleset áldozataként nem vonnék párhuzamot a terepmotorozással, de még a Dakarral sem. Valóban rosszkor történt, bár egy közlekedési baleset soha nem történik jókor. Abban hiszek, hogy általában aminek meg kell történnie az úgy is megtörténik...

... több

Ugrás a lap tetejére

Dakar 2006

2005.06.03.

2005 december 28-a még messze van, de a gépezet beindult. Az elküldött nevezést követően az első posta megérkezett. Teljekörű eligazítás a teendőket illetően, ami egyébként közel hasonló a 2005 Dakarhoz, annak ellenére, hogy egy teljesen új rendezői gárda állt fel a 2006 Dakarra. A Szalai Dakar Team június közepére tervezi a ( már rendszeressé vált ) Dakar rendezőinek meghívását Magyarországra. Meghívásukra, a többi már Dakaron indult magyar motorossal együtt én is részt veszek ezen az összejövetelen.

Ugrás a lap tetejére

Újra itthon

2005.06.02.

A műtétre kedden került sor és minden a tervek alapján simán lezajlott. A felkarcsont kapott belülről egy megerősítést, ami bent is marad a továbbiakban. Természetesen, még ha otthon is, de 4-5 hét kell a teljes felépülésig, arra vonatkozóan, hogy akkortól elindulhat a fizikai terhelés és remélem augusztusra már motorra is tudok ülni. A Dakart megelőző betervezett világkupa futam még a tervben szerepel. A további versenyek forrás oldala még nem állt össze, de dolgozunk rajta és remélem a gyógyulásom is jó ütemben halad e versenyeken való részvétel érdekében.

Ugrás a lap tetejére

Itthon a kórházban

2005.05.30.

Talán ma, de legkésőbb holnap műtik a kezem. A műtétet követően 1-2 nap múlva kiengednek és dolgozhatom tovább a Dakar 2006-s indulásán, hiszen holnaptól van a hivatalos nevezés kezdete. Természetesen egy ilyen sajnálatos esemény bizonyos téren átértékelést igényel, de az hogy indulok-e a további világkupa futamokon és főleg a Dakaron, annak mondatnak végére csak egy dolog tehet pontot. Az a költségvetés forrásainak hiánya vagy megléte. Minden motoros tudja, ami eldőlhet, az el is dől időnként, de felállunk és megyünk tovább.

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally

2005.05.28.

Úton hazafelé, Marokkó katonai kórház, Gran Canaria, Madrid, Budapest. A bukfencből adódó sérülésemet követően a marokkói katonai kórház nem volt alkalmas több szempontból arra, hogy ott maradjunk. Még tegnap késő este külön géppel Gran Canariára szállítottak minket, ahol újabb vizsgálatok, röntgenfelvételek után hajnalban sikerült ágyba kerülni. Reggel be akartak fektetni állandóra, hogy...

... több

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally
3. nap: Laayoune - Qued chebika / 431 km
  21 - 99 - 22 - 224 - 65

2005.05.27.

Vidám, de korai ébredés és újabb remények - a második helyért a kategóriámban - jellemzik a reggelt. 20 km bevezetés és indult a menet. A mért 99 km-s szakasz első 20 km-re gyors, lendületes, de sziklák és éles kanyarok takarították. Sikerült az előttem induló két svéd motorost beérni egyiket megelőzni. Ekkor értünk be a dűnés szakaszba, ahol volt az első CP pont kb. 1 km mélyen...

... több

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally
2. nap: Qued chebika - Laayoune/ 426 km
  4 - 351 - 71

2005.05.26.

Ma előrébb kerülhetek, működik a tripmasterem (méter számláló) és így nem vagyok más navigációjának kiszolgáltatva. Az első 200 km rendkívül gyors szakasznak ígérkezett és ez így is volt. A menetet a CP2 -n lévő tankolás és a kötelező 10 perces neutralizációs megállás törte meg egy kicsit. A második része ennek a 350 km-s mért szakasznak már technikásabb és navigációs oldalról macerásabbnak...

... több

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally
1. nap: Agadír - Qued chebika / 409 km
  43 - 62 - 68 - 180 - 56

2005.05.25.

Az első rajt, tele izgalommal. Az indulást követően hamar egy benzinkútnál kötöttem ki, hogy teletankoljam a motort a hosszú út előtt. A mai napot egyfajta bemelegítésnek szánták és úgy is tötént. A fekete számok az összekötő szakaszok hosszát jelölik és többnyire aszfalton vonul az útvonal. Elég idő áll rendelkezésre nem szükséges sietni. Ha előbb odaérsz, akkor esetleg van idő enni, pihenni...

... több

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally

Adminisztratív, gépátvétel

2005.05.24.

Korán kelek, hogy feltérképezzem a gépátvétel helyét, hiszen még előtte kell egy-két dolgot finomítani a motoron. Kb. 2 km-re a szállodától van a helyszín. A motor és a dobozom, amit a szervezők szállítottak Agadírba már ott volt. A motor pillanatok alatt elkészült és közben egyre több motoros is érkezik. Franciák, Olaszok, Spanyolok, Svédek. 9 óra, kezdődik a gépátvétel nekem is. Mint a Dakaron, sok asztal, sok kérdés, papírok kitöltése és EURO hegyek. Ezt követte a motor gépátvétele, matricázása illetve a biztonsági berendezések ellenőrzése. Minden jó ütemben, szervezetten haladt és már harangszó előtt a zárt területre (parc ferme) került a motorom. Innen már csak másnap reggel az indulást megelőzően került ki közvetlen a rajt előtt.

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally

Utazás a helyszínre

2005.05.23.

A Palik Team tagjaival együtt délelőtt indulás Párizsba repülővel. Délután a megérkezést követően egy motelban a repülőtér mellett próbálom eltölteni az időt alvással, hogy másnapra kipihenten tudjak a gépátvételen megjelenni. A pihenést követően késő este indultunk tovább Agadirba. Már majdnem hajnalodik, amikor a szálloda szobájában elhelyezkedve, marad egy kis idő még az alvásra, reggelig.

Ugrás a lap tetejére

ORPI Rally

2005.05.20.

Már csak három nap és indul életem első világkupa futama. Marokkó terepadottságaiba, igaz már a Dakar útvonala miatt belekóstoltam, de ez azért egy kicsit más lesz. Kisebb létszámmal, talán rövidebb napi etapokkal, de mégis benne a nyár elejében, a hőmérséklet, a meleg mindent megsokszorozhat ilyenkor. Bár számomra a Dakar felkészülése ez, mégis ott a kis ördög, hogy menni kell, ha nem jobban a saját tempómban. Hogy mire lesz elég, majd kiderül.

Ugrás a lap tetejére

Endurocross - Győr

2005.03.20.

Első endurocross bajnoki futam Győrben. Érdekes és egyben hosszú pálya. Az éjszakai fagy egy kicsit és néhol csúszóssá tette, de többnyire jól motorozható, homokos, mondhatni ideális talaj volt a jellemző. Szokatlanul hosszú, több száz méteres szakaszokon, hullám hullámot követett és ez rendkívül fárasztó volt. Néhány gyorsnak mondható egyenes tereprally-ra emlékeztetett, de...

... több

Ugrás a lap tetejére

Kiállítás Debrecenben

2005.03.14.

Egy újabb kiállítás még a mauritániai homokkal belepett motorral. Debrecenben nagy látogatottság mellett közel tizenötezer ember utoljára láthatta a Dakar rally első harmadát megjárt motort. Sok érdekes kérdés és figyelő szempár továbbra is bebizonyította, hogy az e fajta versenyeken való részvétel messze túl mutat azon hogy én mint versenyző ott vagyok. Sok száz, ezer ember kíséri nyomon a történéseket és egyben részeseként izgulja végig a perceket melyeket láthat a tv-ben vagy olvashat a médiában. Újabb érzések, melyek arra ösztönöznek, hogy ott kell lennem legközelebb.

Ugrás a lap tetejére

Balatonfüreden is érdeklődés fogadta

2005.03.09.

Sok sok beszélgetés és még biztos nincs vége. Komoly egész napos szakmai konferencia téma lazító érdekességeként, este kb. 2 órán keresztül és mindenki kíváncsi volt, érdeklődéssel figyelte. Többen bevallották egy-egy pillanatra ott érezték magukat kint a sivatagban a beduinok között. A motor jelenléte és állapota, további töltést adott az elhangzottak befogadása érdekében. Egyik kérdés többek között: Miért vállalkozik az ember ilyen kalandokra. Eddig csak a motorozásra hivatkoztam, de most már egy kicsit mások álmait is szeretném megvalósítani. Soha nem tudhatod, ha elindulsz hová jutsz.

Ugrás a lap tetejére

Kiállításon a motor

2005.03.05.

A motor, amely elvitt Afrikáig megtekinthető a FeHoVa kiállításon a HUNGEXPO területén a KTM standján. Kérésnek megfelelően, se lemosva, se szerelve nem lett azóta, hogy kiálltam a Dakar maratoni rallyn, Mauritániában a zouareti repülőtéren az aznapi célállomáson ill. táborhelyen. A rátelepedett homok és a motor aznapi állapota hűen tükrözi a kinti állapotokat. A következő verseny előtt még egy-két alkalommal kerül bemutatásra. Ez után neki kell látnom a felújításnak, mert április eleje az Optic rally rajtja közel van.

Ugrás a lap tetejére

Elhamarkodott az új szabály?

2005.03.04.

Az elmúlt időszak baleseteinek következtében hozott szabályi változtatások máris átértékelésre kerültek. Bár szerintem az, hogy a motorok első kerekének esetében a bib-mousse használatát megtiltották, jónak tűnik. Azonban, még a gyakorlatban be sem tudták vezetni és mégis olyan nyomás alakult ki a versenyzői oldalról, hogy mégis engedélyezik a mousse használatát. Reméljük a GPS használatának navigációs lebutítása elegendő lesz a tempó normalizálásához, és tényleg hagyományos terep-rallyról beszélhetünk majd a sivatagi ámokfutás helyett.

Ugrás a lap tetejére

Tragédiák nyomában változások

2005.03.01.

Az elmúlt hónapok tragédiái a tereprally versenyeken új gondolatokat ébresztett a versenyrendezők és természetesen a FIM rendszerében is. A gyors hírek három új változtatásról szólnak. Természetesen a változtatások elsősorban a sebesség csökkentése érdekében történnek hiszen a baleseteket többnyire a szakemberek erre vezetik vissza.

... több

Ugrás a lap tetejére

Állapotjelentés

Egyszerű kötözés vagy ki tudja pontosan

2005.02.27.

Sokan kérdezik, hát legyen. A lábam nagyon jól javul és kívülről a járásomból valóban nem sok minden látszik. Amikor elindulok és 2-3 órát a lábamon állok, akkor biztos, hogy kétszeresére dagad a bokám. A különbség csak annyi a korábbiakhoz képest, hogy fekvéssel elég hamar vissza is húzódik. A három korábbi nyílt sérülésből megmaradt három érzékeny felület és egy ezekből teljesen jónak tűnik. Kettő alatt viszont találtunk járatokat 2- 2,5 centis hosszúságban. Ezeket szinte minden nap 1-2 alkalommal kezelni kell, hogy tisztuljon és sarjadjon. Igyekszem pihenni és ha nem is a legfittebben, de a márciusi kezdésnél Győrben ott szeretnék lenni a rajtnál.

Ugrás a lap tetejére

Dakar beszámoló - Budapest Motorrevü klub

2005.02.25.

A hajógyári szigeten családias hangulatban, nagy érdeklődés közepette tartottam egy beszámolót a Dakar rally-n tapasztaltakról. A történtek elmondása mellett, nagy érdeklődéssel fogadták itt is az egyik legfontosabb motorversenyzői eszközt, a járművet. Tekintettel arra, hogy sem lemosva, sem szerelve nem volt a kiállás pillanatától kezdve, ezért egyfajta akkori hangulatot is tükröz. Jól eső biztató szavak mellett, lehet hogy még leendő támogatókkal is sikerült találkoznom.

Ugrás a lap tetejére

Dakar beszámoló - Dunaújváros

2005.02.23.

Az első nagyközönség előtti Dakar beszámoló. Megérkezett a motor és a dobozok is a nagy útról, és a lábam is enged néhány órát. Ezért a hetek óta várt esemény megtörténhetett. Az indulás előtti bemutatkozáson közel ötven és most a visszaérkezés után már közel százan voltak kíváncsiak, mi is történt. Örülök, hogy a sok munkát követően tudtam néhány érdekes percet szerezni azoknak, akik valamit éreznek a motorsport ezen ága iránt. A jelenlét és a buzdító szavak további erőt adtak, hogy a felkészülést mihamarabb elkezdjem, és jövőre ismételten szerezhessek kellemes pillanatokat mindenkinek.

Ugrás a lap tetejére

Beszámoló - Dakar 2005

Első Dakarom vagy sérülten Afrikában

2005.02.18.

A 2005-s Dakar után lassan minden visszafolyik a rendes mederbe. A média nem ad több tudósítást és szinte már mindent tudhatunk arról mi is történt. A versenyzőket követően megérkezik a technika (motor), a versenyen használt holmik az ELF-s dobozban, és remélhetően előbb-utóbb a befizetett kaució azon töredéke, amit a rendező már nem tud meg- ideologizálni, miért is ne adja vissza. De most, utoljára egy személyes találkozó lehetősége 2005.02.23 18 órakor Dunaújvárosban a Fészek étteremben ill. 2005.02.25 19 órakor Budapesten a Motorrevü klubban a Hajógyári szigeten.

Ugrás a lap tetejére

OPTIC 2000 - 2005

2005.02.14.

A maratoni tereprally VB első futama. Ha Dakart nem számítjuk hiszen nem számít a VB futamai közé sajátságos szabályai miatt, akkor az év első versenye amit mindenki már kicsit kiéhezve vár hosszú hónapokat követően. Ez az a futam ahol minden bizonnyal minden féle terepviszony megtalálható arányosan elosztva. Amíg Marokkó inkább köves, Egyiptom, Dubai inkább a homokos sivatag addig Tunézia...

... több

Ugrás a lap tetejére

Irány Dakar 2006

Első lépcső Optic 2000-2005

2005.01.31.

Sajnos még pihenő kényszer alatt fekve töltöttem ki a jelentkezési lapot a következő kihívásra. Az OPTIC 2000 elnevezésű terep rally futam a 2005 VB sorozat első eleme a Tunéziai változatos terepen. A tengerparttól távolodva először köves végeláthatatlan pisték majd szép fokozatosan a homok és homokdűne tengerek veszik át az uralkodó szerepet. Aki egyszer volt a tunéziai homok dűnéken...

... több

Ugrás a lap tetejére

Három hét után járni tanulok

2005.01.29.

Soha ennyit nem feküdtem egyszerre és már szinte vízköves a hátam. A visszérfal gyulladás dudora és a felkeményedés szépen gyógyul, de még érezhetően jelen van és ez azt jelenti hetek vannak hátra a teljes gyógyulásig. A sípcsont környékén található nyílt sebek határozottan gyógyulnak, de még folyamatos kötözés szükséges, ahhoz hogy ne fertőződjön el hiszen az egyik ilyen seb még mindig 2-3 mm mély. A sok fekvés mellett most már időnként kimozdulok és próbálok nem erőltetve mozogni, járni a sérült lábamon. Március rohanva közeleg.

Ugrás a lap tetejére

Egy hét kétségek között

2005.01.17.

Szűk két hete, hogy már itthon vagyok, de sajnos rosszabb a helyzet, mint gondoltam. Amíg Afrikában megfelelő izgalmi állapotban teltek a napjaim nem tűnt a lábam sérülése ilyen kritikusnak, mint amikor hazajőve aktív pihenésre lettem kárhoztatva. Az első héten az ágyban folyamatosan éreztem, amit az orvos mondott, hogy akár egy trombózis akár egy sebfertőződés is komoly és hosszú távú problémát idézhet elő. Nincs más mit tenni, amennyit lehet pihentetni kell, ahhoz hogy újra motorra ülhessek, akár már márciusban.

Ugrás a lap tetejére

Zouaret - Nouakchott

Hazafelé, az ellenkező irányba

2005.01.06.

Ezzel a nappal kezdődött a második Dakarom 3 napja. Reggel korai keléssel indult a nap, majd gyors pakolás, hogy minden elkészüljön, mielőtt elindul a kamion a dobozaimmal. Az itthoni RTL-s hírek ellenére nem álltam rajthoz, hiszen már este leadtam minden, a rendezők tulajdonát képező berendezést (GPS, distress baecon, sentinel)...

 

... több

Ugrás a lap tetejére

Smara - Zouaret  (121-492-9=622)

A tűréshatár utolsó pillanatai

2005.01.05.

A reggel, mint mindig, hűvös volt és gyors felöltözést ill. lábkezelést tett csak lehetővé. Hallva az induló motorosok motorjainak hangját a lábfájásom eltompult és már a csizma a lábamon is volt - bár leírni sokkal egyszerűbb. Elmentem reggelizni - bocsánat elbicegtem - és a GPS kód és egyéb itineres változások tudatában kerültem vissza a motorhoz. A GPS kódot beütve és az itinert kiegészítve a változásokkal...

... több

Ugrás a lap tetejére

Agadír - Smara  (240-381-33=654)

Kőből nem volt hiány

2005.01.04.

Egy aránylag hosszú összekötő szakasz miatt, egy kicsit túl öltöztem erre a napra és nagyon levetkőzni nem volt módomban. A mért szakasznál 154. helyről indultam és az első két kontrol pont után a 128. helyre jöttem fel. Nagyon köves, mondhatni nehéz szakasz ellenére könnyedén, lazán és ütemesen tudtam haladni. A második ellenőrző pontnál történtek a változások. Mivel nem éreztem magam fáradtnak...

... több

Ugrás a lap tetejére

Rabat - Agadír  (122-123-421=666)

Ködös nyitás, határozott döntés

2005.01.03.

Az első nap, amikor egy 123 km-s mért szakaszon kellett marokkó igen köves, sziklás útjain, szerpentinjein néhol ködös, néhol napos szakaszon célba érni. Már az első 122 km összekötő szakasz az intenzív köd miatt megnehezítette a menetet, pedig itt még csak aszfalton haladtunk. A mért szakasz első kontroll pontjánál (64 km-nél) a motorosok versenyét leállították és kitereltek minket az útra...

... több

Ugrás a lap tetejére

Granada - Rabat  (6-10-557=573)

A komp döntött, sodródtam az árral

2005.01.02.

A lábam bár kicsit megnyugodott az éjszaka, de szuper dagadt volt és minden mozdulásra érzékeny. Lementünk reggelizni Péterrel, európai állandó szobatársammal. A reggeli mozgást követően a lehetséges start közeledte a szobába visszaérkezvén a sarokban álló csizmára vitte tekintetemet. Oda léptem, nagy levegő, arcrezzenés… és már csak arra lettem figyelmes, hogy Lepó minden lukat, hézagot megtalálva...

... több

Ugrás a lap tetejére

Barcelona - Granada  (920-0-0=920)

Aszfalton a végtelenségbe

2005.01.01.

Mint minden nap, ez sem kezdődött másképpen. A lábam kezelése, reggeli és irány a Spanyol tér. A csizma végig rám sandított, amíg oda nem értünk a pódiumhoz. Igaz, ezen a reggelen nem volt ideális a lábam, de nagy levegő, némi arc rezzenés, és már el is indultam a bejárathoz, ahonnan a kerítés másik végéhez küldtek (kb. 2 km) hogy nekünk ott kell bemenni. Mire a motorhoz értem azt hittem...

... több

Ugrás a lap tetejére

Barcelona  (27-6-17=50)

Barcelona Prolog

2004.12.31.

Felvirradt a prológ napja. A szokásos sebkezelés és reggeli után Lepóék elvittek a parc ferméhez, ahol a motort kellett hagyni. Még a kocsiban megtörtént a csoda. Nagy levegő és némi arctorzulás után felment a csizma a jobb lábamra is. 9-kor kezdődött egy megbeszélés minden résztvevőnek, tehát közel nyolcszáz embernek, ami kb. 2 km-re volt a kocsitól. Túlélve ezt a nem egyszerű szűk...

... több

Ugrás a lap tetejére

Barcelona - A hotel nyugalma

2004.12.30.

Az előző nap sikerült teljes mértékben a bejelentkezést lezárni, ezért nyertem egy pihenő napot a lábamnak. Szinte egész nap a hotelben a lábamat kezeltem és próbáltam felkészíteni a másnapi prológra.
Este azért elbotorkáltam a Szalayék által kezdeményezett vacsorára (önköltséges), ahol még interjút is adtunk a Klub rádiónak.

Ugrás a lap tetejére

Barcelona - A Dakar adminisztrációja

2004.12.29.

Reggel, a korai ébredést és a lábam kezelését követően egy kiadós reggeli következett. A reggelit követően segítőim részvételével elmentünk 10.15-re jelenésem helyszínére. A motort, - amelyet előző éjszaka négyen alig tudtunk elindítani a közel kéthetes egyhelyben állás miatt - lepakoltuk. Most elsőre indult és elindultunk a kb. 6 órás tortúrára. A motort - már az átvétel területén - egy parkolóban hagyva...

... több

Ugrás a lap tetejére

Indulás Barcelonába

Az első Dakarom csak Barcelonáig tart?

2004.12.28.

Eljött a nap és végleg döntenem kellett - a teherautó már elindult -, hogy a hetekkel korábban lefoglalt repülőjegy ill. Barcelonában a szállás magára marad vagy kimegyek, és majd lesz ami lesz. A repülő délben indult Pozsonyból Barcelonába. Elindultunk és útközben Győrben Nagy Péter csatlakozott hozzánk, mert a feleségem vitt minket a reptérre Pozsonyba. Egy aránylag normális repülőút...

... több

Ugrás a lap tetejére

A technika és minden ami segíthet

2004.12.24.

Több egymástól független orvos látta és elemezte sérülésem, miszerint nem igazán támogatták az elindulásomat. Ettől függetlenül minden technikát begyűjtve (bioptron lámpa, lézer, ultrahang, stb.) hittem abban, hogy ez egy rossz álom és 31-én én is ott leszek a prológon. A napi 24 órás kezelés szép eredményeket mutatott a nyílt sérülések esetén (kb. két tenyérnyi, néhol mm-s mély hiánnyal)...

... több

Ugrás a lap tetejére

Az M1 áldozata - 10 nappal az indulás előtt

2004.12.17.

Három hét várakozás után még mindig nem érkezett meg a mezem, nadrágom és egyebek, amiben a Dakaron terveztem az indulást. Ezért előző este megszerveztem, hogy Bécsben fogadjanak, és magam menjek ki a szükséges dolgokért. Így esetleg a helyszínen, még tudjak szükséges dolgokat válogatni. Az aznap délelőtt 10-órára tervezett TV-s szereplésemet is visszamondtam...

... több

Ugrás a lap tetejére

Apróság, de fontos - vízum, oltás

2004.12.13.

Megérkezett az útlevél, benne a három ország; Mauritánia, Mali, Senegal vízumaival, és most már csak motorral kell eljutni ezen határokig. A mai nappal lett aktuális az utolsó felkészítő ismétlő oltás, melynek beadásával a kötelezően előírt védettség rendelkezésre áll, és nem akadályozhatja a célt, Senegal fővárosának; Dakarnak elérését. A prognosztizált, rengeteg rovar ízeltlábú és szúnyogok által terjesztett malária veszély ellen tablettát kell szednünk, és lehetőség szerint a legjobban kizárni életünkből azokat.

Ugrás a lap tetejére

Indulás előtti bemutatkozás

2004.12.10.

A motor megérkezésével, az indulás egyik legkomolyabb egysége rendelkezésre áll. A Dakar indulásommal kapcsolatosan egy bemutatkozó estet tartok 2004 12. 15. 18 óra dunaújvárosi Fészek étteremben (Építők útja 1.). A bemutatóra történő várakozás alatt, a 2004-es Dakar felvételeiből lehet ráhangolódni a témára. A bemutató elsődleges célja rövid ízelítőt adni a Dakar mítoszához tartozó maratoni tereprally sajátosságairól, érdekesebb szabályairól, menetrendjéről. Továbbá a 2005-ös 27. Dakar Rally időbeosztásáról, az esemény fontos kiemelt pontjairól, tájékoztatni a tisztelt megjelenteket. Természetesen szó lesz a technikáról (motor élő bemutatása, vizuális, audió) és lehetőség lesz kérdések feltevésére.

Ugrás a lap tetejére

Megérkezett a motor

2004.12.07.

Két hónapos várakozást követően nem egyszerű történet kapcsán, megérkezett a motor. A KTM660 Rally Replika a klasszikus KTM színeket mutatva, egy rendkívül határozott fellépésű karakteres és teljesítményét is figyelembe véve tekintélyes motor. Az idő szűke miatt, és gyári felkészültségét tekintve, nem sok kiegészítésre, illetve átalakításra szorul a verseny megkezdéséig...

... több

Ugrás a lap tetejére

Megint egy hétvégével kevesebb

2004.12.04.

Sajnos sok sok ígéret ellenére a gyár logisztikai hibára hivatkozva ezen a héten sem tudta leszállítani a megrendelt KTM660 Rally-t. Újabb ígéretek szerint talán a mikulás hozza, és hetedikén megérkezik. A hétvégén a rendkívül jó időjárási viszonyok között folytatódhatott a felkészülés.

Ugrás a lap tetejére

Magyar motorosok rajtszámai

2004.12.01.

Az A.S.O. mint a Dakar rendezője, kérésünkre megküldte a 2005-ös Dakaron induló magyar motorosok rajtszámait. A rajtszámok semmilyen az indulókra vonatkozó rendszert, nevezési sorrendet, előzetes információt, helyezést nem tartalmaznak.

#194

Nagy Péter

www.arrabona.hu

#210

Hermann Henrik

www.dgrt.hu

#220

Varga Ákos

www.almamotor.hu

Ugrás a lap tetejére

A Felkészülés még tart

2004.11.28.

Már csak egy hónap az indulásig, mely Barcelonában kezdődik a megnyitóval, s ezt követően adminisztratív bejelentkezés és technikai gépátvétellel. Az élet addig is halad a maga útján, továbbra is várjuk a motort, és tart a szisztematikus felkészülés, ami elsősorban szárazedzésből (futás, kondi-terem) és heti két három alkalommal aktív motorozásból áll. Igaz Magyarországon kevés olyan hely...

... több

Ugrás a lap tetejére

Dakar 2005 - motorosok

2004.11.25.

A hivatalos motoros indulók listája alapján kiderül, hogy 223 motoros 8 quad és 1 oldalkocsis motor áll rajthoz, közel 33 nemzet motorosaiból.

 

AFS

1

CAN

1

FRA

82

ITA

30

SEN

1

ALL

2

CHI

1

GRE

1

JAP

3

SUE

2

ARG

2

CIV

2

GUA

1

lET

1

SUI

6

AUS

4

CZE

1

HOL

14

MEX

1

UK

8

BEL

14

DAN

1

HON

3

NOR

1

USA

7

BRE

1

ESP

22

IRL

3

POL

2

BUF

1

EST

2

ISR

1

ROU

1

 

Magyar motorosok 10. helyen állnak az indulók számát illetően az alábbi sorrend szerint:
Francia, Olasz, Spanyol, Belga, Hollandia, Anglia, USA, Svájc, Ausztria, Magyar

Ugrás a lap tetejére

A motor - KTM 660 Rally

2004.11.22.

Korábbi kint létünk a KTM gyárnál megerősítette és a mai napi információk is ezt támogatják, hogy a motor csak december első hetében érkezik, vélhetően december 3.-án. Ezt követően a narancssárga felület egy új designt kap, és ha az idomok és tankok visszakerülnek a helyére, körülbelül ezer kilométer próbaút vár a vadonatúj motorra.

Ugrás a lap tetejére

Párizs - Dakar Sajtótájékoztató

2004.11.17.

Az A.S.O. (Dakar rendező) megtartotta utolsó sajtótájékoztatóját, melyen a legfontosabb dolgok között 16 nap (2005 január 1.- 16.-ig) teljesítendő távjai a hozzá tartozó célpontokkal együtt az alábbi táblázatban megtekinthető...

... több

Ugrás a lap tetejére

Párizs - Dakar Sajtótájékoztató 2004.11.17

2004.11.11.

2005.11.15. az utolsó nap a nevezéseket illetően. A szervezők lezárják a nevezést és a 17-i sajtótájékoztatón elhangzik minden, amit a 2005-ös Dakarról tudni kell. Nevezések, útvonal, tudnivalók, változások stb.

Ugrás a lap tetejére

2005-ös Dakar indulók a KTM-nél

2004.11.10.

A PADA-Team szervezésében a motoros indulók (Hermann Henrik, Nagy Péter, Varga Ákos) ellátogattunk a KTM gyárba Mattighofenbe. Barátságos fogadtatás mellett, közel 3 órán keresztül ismerkedtünk az új motorral, amit sajnos a korábbi ígérettel ellentétben csak december második hetében kaphatunk meg. Nagyon hasznos gyártás közbeni bejáráson vehettünk részt, melynek során...

... több

Ugrás a lap tetejére

Vízum - Mauritania, Mali, Szenegál

2004.11.04.

A verseny során több olyan országot érintünk, ahova vízum szükséges. A vízum megkérését egy francia cégre bíztuk, külön űrlapokat kitöltve, fényképeket csatolva és az A.S.O. vagyis a Dakar szervezők igazolását csatolva küldtük ki az útleveleket bízva abban, hogy időben visszakapjuk az érvényes vízumokkal együtt. Ezen vízumok megléte is feltétel a versenyen való indulásnak Marokkó az egyetlen afrikai ország az útvonalon, ahova nem kell vízum.

Ugrás a lap tetejére

Oltások - Afrikába

2004.11.03.

A verseny még el sem kezdődött de a megpróbáltatásoknak se hossza, se vége. Nem elég a tréning, a motorozás, a száraz-edzés, a futás stb., hanem itt van ez az oltás. Mi az hogy oltás, oltás sorozat. Sárgaláz ellen, hepatitis A, B, agyhártya- gyulladás és tetanusz, ha nem volt korábban. A hepatitis oltást meg kell ismételni december közepén és így ad védettséget a következő időre. A malária ellen gyógyszer szolgál amit majd közvetlen előtte kell szedni.

Ugrás a lap tetejére

Jelentkezés a 2005-ös Dakarra

2004.07.20.

Faxon, email-en és postai úton elment a jelentkezés a 2005 Dakar terep-rally eseményre. Az amatőrök jelentkezésénél amennyiben valaki július végéig jelentkezik van lehetőség 3 részletben fizetni és 2200 euró kedvezményt kap a teljes nevezési díjból.

Ugrás a lap tetejére

Kiny Rally - 2004.03.01-09

2004.03.12.

Talán az volt az egyik fő kérdés, aminek a megválaszolását ettől a 10 naptól vártam, hogy akarom-e igazán a Dakart. Csak addig kellett várnom amíg az első homok-dűnét elértük és mondhatnánk klasszikusan szerelem első látásra. A 35 jelenlévő közel 10 országból érkezett.

Ugrás a lap tetejére

Készülés a Dakarra ... Kiny Rally

2004.02.23.

Korábbi terveimben már szerepelt a Dakaron való indulás és most láttam az időt alkalmasnak, hogy 2005-ben elinduljak. A Dakaron való részvétel rengeteg apró részletből áll és ennek egyik része a sivatagi motorozás, amit nem sok helyen lehet Magyarországon gyakorolni. A Kiny Rally egy KTM által támogatott Tunéziai felkészítő tábor sivatagi motorozáshoz. Sivatag, köves, több száz km-s utak a semmibe, GPS, itiner és rövid gyakorló etapok.

Ugrás a lap tetejére

TÁMOGATÓK

MÉDIA

2005 2006 2007
Bank?


Autóformula

 

postacím: H-2401 Dunaújváros Pf.:500 | telefon: +36 30 947-2134 | fax: +36 25 405-510 | email: padateam@gmail.com

PADARA - Pannónia Dakar Rally Team © 2006 | Minden jog fenntartva! | Használat feltételei