DAKAR 2006 - NYITÓ! |
2005.12.15. |
Dakar 2006 - nyitó!
Ideje: 2005.12.19. 18 óra
Helye: Dunaújváros Fészek étterem, Építők útja 1.
Képek, Videók, Motorok!
Mindenkit várunk!
Hermann Henrik |
|
Magyar
rajtszámok Dakar 2006 |
2005.12.05. |
Motorosok, Autósok, Kamionok...
... több
|
|
Motoros
indulók- Dakar 2006 |
2005.12.02. |
5 magyar motoros Dakaron a 234 fős motoros mezőnyben. 3 oldalkocsis, 10 quad és
221-en kétkeréken.
Egy kis statisztika...
... több
|
|
Motorosnak születni kell |
2005.11.15. |
Sokan kérdezik tőlem miért csinálom a motorozást ilyen
megszállottan. A napokban találkoztam Balázs történetével és talán az utolsó
mondat közelebb visz mindenkit az igazsághoz. Mit is mond Balázs?
... több
|
|
Újra motoron |
2005.08.18. |
Közel
három hónap és az eredmény a képen látható. A törés tökéletesen összeforrt -
mondta az orvos és úgy engedett el, hogy lehet kezdeni az edzéseket. A
merevítésre szolgáló szeg és a csavarok még maradnak minimum két évig, de az is
lehet, hogy örökre. Tehát az edzések kezdődnek és szeptember végéig a támogatók
bevonása. Október első hetére kiderül lesz-e Dakar 2006 számomra is, igaz a
jelentkezésemet elfogadták és innen már csak rajtam és a támogatókon múlik. |
|
A Dakar 2006 megtelt |
2005.07.12. |
Először a Dakar történetében, már júliusban minden kategória megtelt: autók,
motorok, kamionok és asszisztensek.
Miután a motorosoknál minden hely megtelt július végén több, mint 350 igény
érkezett a 230 helyre, ugyanekkor az autók, kamionok és asszisztens járművek:
180 autó, 75 kamion és 240 asszisztens jármű. Összesen 725 jármű lesz részese a
karavánnak, amiből 485 indul konkrétan a versenyen, és ami összesen több mint
1700 embert reprezentál egyre több országból a világ összes részéből. A
rendezőknek a jelentkezést le kellett zárniuk, hiszen már további igényeket nem
tudnak kiszolgálni. |
|
Több a motoros jelentkező, mint a hely! |
2005.06.28. |
A
regisztráció igaz, csak Július 1.-étől él a 2006-os Dakar motoros kategóriája már
feltöltött. Az A.S.O.(rendező) több mint 320 jelentkezést fogadott a eddig, de
csak a tavalyihoz hasonlóan csak 230 fős limitált számú hely lehetséges.
Amint a 2005-ös Dakarnál már láthattuk a számokat, a számítások a
jelentkezésekről június 24.-ével a következő rallyra azt mutatják, komplett
feltöltött minden kategóriában. A motorkerékpárosok részéről jelentkezők között
9 nő indul, december 31.-én Lisszabonban a startnál, ahol 10 quad és 3
oldalkocsis is lesz.
A másik két kategóriában nevezők még nem érték el a limitet, de 50 autó és 20
kamion már nevezett az eseményre.
A kezdetek óta, most Mauritani-ai motorosok is fognak motorozni és erősíteni
fogják az afrikai indulók rangját, akik évről évre nagyobb létszámmal vesznek
részt. |
|
Dakar 2006 |
2005.06.15. |
2006-ban 28. alkalommal Portugália fővárosát, Lisszabont választották az indulás
helyszínéül a Dakar rendezői. Adminisztratív jelentkezés és a technikai átvétel
december 28, 29 és 30.-án lesz Lisszabonban. Ezután, két hosszú különleges
szakasz kerül megrendezésre december 31. és január 1-én Portugáliában, mielőtt
Afrikába érne a menet. Öt Afrikai országot keresztezve, Marokkó, Mauritánia,
Mali, Guinea és Senegal, ahol a cél a Rózsa tó partján, 2006 január 15.-én lesz,
mint korábban már sokszor. |
|
Véletlen vagy intő jel |
2005.06.08. |
Véletlen
vagy intő jel, hangzott el az utóbbi időben, találkozások, beszélgetések
alkalmával. Dakar előtt a lábam, most egy világkupa futamon a kezem. Talán egyik
sem. A Dakar előtt egy közlekedési baleset áldozataként nem vonnék párhuzamot a
terepmotorozással, de még a Dakarral sem. Valóban rosszkor történt, bár egy
közlekedési baleset soha nem történik jókor. Abban hiszek, hogy általában aminek
meg kell történnie az úgy is megtörténik...
... több
|
|
Dakar 2006 |
2005.06.03. |
2005
december 28-a még messze van, de a gépezet beindult. Az elküldött nevezést
követően az első posta megérkezett. Teljekörű eligazítás a teendőket illetően,
ami egyébként közel hasonló a 2005 Dakarhoz, annak ellenére, hogy egy teljesen
új rendezői gárda állt fel a 2006 Dakarra. A Szalai Dakar Team június közepére
tervezi a ( már rendszeressé vált ) Dakar rendezőinek meghívását Magyarországra.
Meghívásukra, a többi már Dakaron indult magyar motorossal együtt én is részt
veszek ezen az összejövetelen. |
|
Újra itthon |
2005.06.02. |
A
műtétre kedden került sor és minden a tervek alapján simán lezajlott. A
felkarcsont kapott belülről egy megerősítést, ami bent is marad a továbbiakban.
Természetesen, még ha otthon is, de 4-5 hét kell a teljes felépülésig, arra
vonatkozóan, hogy akkortól elindulhat a fizikai terhelés és remélem augusztusra
már motorra is tudok ülni. A Dakart megelőző betervezett világkupa futam még a
tervben szerepel. A további versenyek forrás oldala még nem állt össze, de
dolgozunk rajta és remélem a gyógyulásom is jó ütemben halad e versenyeken való
részvétel érdekében. |
|
Itthon a kórházban |
2005.05.30. |
Talán
ma, de legkésőbb holnap műtik a kezem. A műtétet követően 1-2 nap múlva
kiengednek és dolgozhatom tovább a Dakar 2006-s indulásán, hiszen holnaptól van
a hivatalos nevezés kezdete. Természetesen egy ilyen sajnálatos esemény bizonyos
téren átértékelést igényel, de az hogy indulok-e a további világkupa futamokon
és főleg a Dakaron, annak mondatnak végére csak egy dolog tehet pontot. Az a
költségvetés forrásainak hiánya vagy megléte. Minden motoros tudja, ami
eldőlhet, az el is dől időnként, de felállunk és megyünk tovább. |
|
ORPI Rally |
2005.05.28. |
Úton
hazafelé, Marokkó katonai kórház, Gran Canaria, Madrid, Budapest. A bukfencből
adódó sérülésemet követően a marokkói katonai kórház nem volt alkalmas több
szempontból arra, hogy ott maradjunk. Még tegnap késő este külön géppel Gran
Canariára szállítottak minket, ahol újabb vizsgálatok, röntgenfelvételek után
hajnalban sikerült ágyba kerülni. Reggel be akartak fektetni állandóra, hogy...
... több
|
|
ORPI Rally
3. nap: |
Laayoune - Qued chebika / 431 km |
|
21 - 99 - 22 -
224 - 65 |
|
2005.05.27. |
Vidám,
de korai ébredés és újabb remények - a második helyért a kategóriámban -
jellemzik a reggelt. 20 km bevezetés és indult a menet. A mért 99 km-s szakasz
első 20 km-re gyors, lendületes, de sziklák és éles kanyarok takarították.
Sikerült az előttem induló két svéd motorost beérni egyiket megelőzni. Ekkor
értünk be a dűnés szakaszba, ahol volt az első CP pont kb. 1 km mélyen...
... több
|
|
ORPI Rally
2. nap: |
Qued chebika - Laayoune/ 426 km |
|
4 - 351 - 71 |
|
2005.05.26. |
Ma
előrébb kerülhetek, működik a tripmasterem (méter számláló) és így nem vagyok
más navigációjának kiszolgáltatva. Az első 200 km rendkívül gyors szakasznak
ígérkezett és ez így is volt. A menetet a CP2 -n lévő tankolás és a kötelező 10
perces neutralizációs megállás törte meg egy kicsit. A második része ennek a 350
km-s mért szakasznak már technikásabb és navigációs oldalról macerásabbnak...
... több
|
|
ORPI Rally
1. nap: |
Agadír - Qued chebika / 409 km |
|
43 - 62 - 68 -
180 - 56 |
|
2005.05.25. |
Az
első rajt, tele izgalommal. Az indulást követően hamar egy benzinkútnál kötöttem
ki, hogy teletankoljam a motort a hosszú út előtt. A mai napot egyfajta
bemelegítésnek szánták és úgy is tötént. A fekete számok az összekötő szakaszok
hosszát jelölik és többnyire aszfalton vonul az útvonal. Elég idő áll
rendelkezésre nem szükséges sietni. Ha előbb odaérsz, akkor esetleg van idő
enni, pihenni...
... több
|
|
ORPI Rally
Adminisztratív, gépátvétel |
2005.05.24. |
Korán
kelek, hogy feltérképezzem a gépátvétel helyét, hiszen még előtte kell egy-két
dolgot finomítani a motoron. Kb. 2 km-re a szállodától van a helyszín. A motor
és a dobozom, amit a szervezők szállítottak Agadírba már ott volt. A motor
pillanatok alatt elkészült és közben egyre több motoros is érkezik. Franciák,
Olaszok, Spanyolok, Svédek. 9 óra, kezdődik a gépátvétel nekem is. Mint a
Dakaron, sok asztal, sok kérdés, papírok kitöltése és EURO hegyek. Ezt követte a
motor gépátvétele, matricázása illetve a biztonsági berendezések ellenőrzése.
Minden jó ütemben, szervezetten haladt és már harangszó előtt a zárt területre (parc
ferme) került a motorom. Innen már csak másnap reggel az indulást megelőzően
került ki közvetlen a rajt előtt. |
|
ORPI Rally
Utazás a helyszínre |
2005.05.23. |
A
Palik Team tagjaival együtt délelőtt indulás Párizsba repülővel. Délután a
megérkezést követően egy motelban a repülőtér mellett próbálom eltölteni az időt
alvással, hogy másnapra kipihenten tudjak a gépátvételen megjelenni. A pihenést
követően késő este indultunk tovább Agadirba. Már majdnem hajnalodik, amikor a
szálloda szobájában elhelyezkedve, marad egy kis idő még az alvásra, reggelig. |
|
ORPI Rally |
2005.05.20. |
Már
csak három nap és indul életem első világkupa futama. Marokkó terepadottságaiba,
igaz már a Dakar útvonala miatt belekóstoltam, de ez azért egy kicsit más lesz.
Kisebb létszámmal, talán rövidebb napi etapokkal, de mégis benne a nyár
elejében, a hőmérséklet, a meleg mindent megsokszorozhat ilyenkor. Bár számomra
a Dakar felkészülése ez, mégis ott a kis ördög, hogy menni kell, ha nem jobban a
saját tempómban. Hogy mire lesz elég, majd kiderül. |
|
Endurocross - Győr |
2005.03.20. |
Első
endurocross bajnoki futam Győrben. Érdekes és egyben hosszú pálya. Az éjszakai
fagy egy kicsit és néhol csúszóssá tette, de többnyire jól motorozható, homokos,
mondhatni ideális talaj volt a jellemző. Szokatlanul hosszú, több száz méteres
szakaszokon, hullám hullámot követett és ez rendkívül fárasztó volt. Néhány
gyorsnak mondható egyenes tereprally-ra emlékeztetett, de...
... több
|
|
Kiállítás Debrecenben |
2005.03.14. |
Egy
újabb kiállítás még a mauritániai homokkal belepett motorral. Debrecenben nagy
látogatottság mellett közel tizenötezer ember utoljára láthatta a Dakar rally
első harmadát megjárt motort. Sok érdekes kérdés és figyelő szempár továbbra is
bebizonyította, hogy az e fajta versenyeken való részvétel messze túl mutat azon
hogy én mint versenyző ott vagyok. Sok száz, ezer ember kíséri nyomon a
történéseket és egyben részeseként izgulja végig a perceket melyeket láthat a
tv-ben vagy olvashat a médiában. Újabb érzések, melyek arra ösztönöznek, hogy
ott kell lennem legközelebb. |
|
Balatonfüreden is érdeklődés fogadta |
2005.03.09. |
Sok sok beszélgetés és még biztos nincs vége. Komoly egész napos szakmai
konferencia téma lazító érdekességeként, este kb. 2 órán keresztül és mindenki
kíváncsi volt, érdeklődéssel figyelte. Többen bevallották egy-egy pillanatra ott
érezték magukat kint a sivatagban a beduinok között. A motor jelenléte és
állapota, további töltést adott az elhangzottak befogadása érdekében. Egyik
kérdés többek között: Miért vállalkozik az ember ilyen kalandokra. Eddig csak a
motorozásra hivatkoztam, de most már egy kicsit mások álmait is szeretném
megvalósítani. Soha nem tudhatod, ha elindulsz hová jutsz. |
|
Kiállításon a motor |
2005.03.05. |
A
motor, amely elvitt Afrikáig megtekinthető a FeHoVa kiállításon a HUNGEXPO
területén a KTM standján. Kérésnek megfelelően, se lemosva, se szerelve nem lett
azóta, hogy kiálltam a Dakar maratoni rallyn, Mauritániában a zouareti
repülőtéren az aznapi célállomáson ill. táborhelyen. A rátelepedett homok és a
motor aznapi állapota hűen tükrözi a kinti állapotokat. A következő verseny
előtt még egy-két alkalommal kerül bemutatásra. Ez után neki kell látnom a
felújításnak, mert április eleje az Optic rally rajtja közel
van. |
|
Elhamarkodott az új szabály? |
2005.03.04. |
Az
elmúlt időszak baleseteinek következtében hozott szabályi változtatások máris
átértékelésre kerültek. Bár szerintem az, hogy a motorok első kerekének esetében
a bib-mousse használatát megtiltották, jónak tűnik. Azonban, még a gyakorlatban
be sem tudták vezetni és mégis olyan nyomás alakult ki a versenyzői oldalról,
hogy mégis engedélyezik a mousse használatát. Reméljük a GPS használatának
navigációs lebutítása elegendő lesz a tempó normalizálásához, és tényleg
hagyományos terep-rallyról beszélhetünk majd a sivatagi ámokfutás helyett. |
|
Tragédiák
nyomában változások |
2005.03.01. |
Az elmúlt hónapok tragédiái a tereprally versenyeken új
gondolatokat ébresztett a versenyrendezők és természetesen a FIM rendszerében
is. A gyors hírek három új változtatásról szólnak. Természetesen a változtatások
elsősorban a sebesség csökkentése érdekében történnek hiszen a baleseteket
többnyire a szakemberek erre vezetik vissza.
... több
|
|
Állapotjelentés
Egyszerű kötözés vagy ki tudja pontosan |
2005.02.27. |
Sokan kérdezik, hát legyen. A lábam nagyon jól javul és kívülről
a járásomból valóban nem sok minden látszik. Amikor elindulok és 2-3 órát a
lábamon állok, akkor biztos, hogy kétszeresére dagad a bokám. A különbség csak
annyi a korábbiakhoz képest, hogy fekvéssel elég hamar vissza is húzódik. A
három korábbi nyílt sérülésből megmaradt három érzékeny felület és egy ezekből
teljesen jónak tűnik. Kettő alatt viszont találtunk járatokat 2- 2,5 centis
hosszúságban. Ezeket szinte minden nap 1-2 alkalommal kezelni kell, hogy
tisztuljon és sarjadjon. Igyekszem pihenni és ha nem is a legfittebben, de a
márciusi kezdésnél Győrben ott szeretnék lenni a rajtnál. |
|
Dakar beszámoló - Budapest Motorrevü klub |
2005.02.25. |
A hajógyári szigeten családias hangulatban, nagy érdeklődés
közepette tartottam egy beszámolót a Dakar rally-n tapasztaltakról. A történtek
elmondása mellett, nagy érdeklődéssel fogadták itt is az egyik legfontosabb
motorversenyzői eszközt, a járművet. Tekintettel arra, hogy sem lemosva, sem
szerelve nem volt a kiállás pillanatától kezdve, ezért egyfajta akkori
hangulatot is tükröz. Jól eső biztató szavak mellett, lehet hogy még leendő
támogatókkal is sikerült találkoznom. |
|
Dakar beszámoló - Dunaújváros |
2005.02.23. |
Az első nagyközönség előtti Dakar beszámoló. Megérkezett a motor
és a dobozok is a nagy útról, és a lábam is enged néhány órát. Ezért a hetek óta
várt esemény megtörténhetett. Az indulás előtti bemutatkozáson közel ötven és
most a visszaérkezés után már közel százan voltak kíváncsiak, mi is történt.
Örülök, hogy a sok munkát követően tudtam néhány érdekes percet szerezni
azoknak, akik valamit éreznek a motorsport ezen ága iránt. A jelenlét és a
buzdító szavak további erőt adtak, hogy a felkészülést mihamarabb elkezdjem, és
jövőre ismételten szerezhessek kellemes pillanatokat mindenkinek. |
|
Beszámoló - Dakar 2005 Első Dakarom
vagy sérülten Afrikában |
2005.02.18. |
A 2005-s Dakar után lassan minden visszafolyik a rendes mederbe.
A média nem ad több tudósítást és szinte már mindent tudhatunk arról mi is
történt. A versenyzőket követően megérkezik a technika (motor), a versenyen
használt holmik az ELF-s dobozban, és remélhetően előbb-utóbb a befizetett
kaució azon töredéke, amit a rendező már nem tud meg- ideologizálni, miért is ne
adja vissza. De most, utoljára egy személyes találkozó lehetősége 2005.02.23
18 órakor Dunaújvárosban a Fészek étteremben ill. 2005.02.25 19 órakor
Budapesten a Motorrevü klubban a Hajógyári szigeten. |
|
OPTIC 2000 - 2005 |
2005.02.14. |
A
maratoni tereprally VB első futama. Ha Dakart nem számítjuk hiszen nem számít a
VB futamai közé sajátságos szabályai miatt, akkor az év első versenye amit
mindenki már kicsit kiéhezve vár hosszú hónapokat követően. Ez az a futam ahol
minden bizonnyal minden féle terepviszony megtalálható arányosan elosztva. Amíg
Marokkó inkább köves, Egyiptom, Dubai inkább a homokos sivatag addig Tunézia...
... több
|
|
Irány Dakar 2006
Első lépcső Optic
2000-2005 |
2005.01.31. |
Sajnos még pihenő kényszer alatt fekve töltöttem ki a
jelentkezési lapot a következő kihívásra. Az OPTIC 2000 elnevezésű terep rally
futam a 2005 VB sorozat első eleme a Tunéziai változatos terepen. A
tengerparttól távolodva először köves végeláthatatlan pisték majd szép
fokozatosan a homok és homokdűne tengerek veszik át az uralkodó szerepet. Aki
egyszer volt a tunéziai homok dűnéken...
... több
|
|
Három hét után járni tanulok |
2005.01.29. |
Soha ennyit nem feküdtem egyszerre és már szinte vízköves a
hátam. A visszérfal gyulladás dudora és a felkeményedés szépen gyógyul, de még
érezhetően jelen van és ez azt jelenti hetek vannak hátra a teljes gyógyulásig.
A sípcsont környékén található nyílt sebek határozottan gyógyulnak, de még
folyamatos kötözés szükséges, ahhoz hogy ne fertőződjön el hiszen az egyik ilyen
seb még mindig 2-3 mm mély. A sok fekvés mellett most már időnként kimozdulok és
próbálok nem erőltetve mozogni, járni a sérült lábamon. Március rohanva közeleg. |
|
Egy hét kétségek között |
2005.01.17. |
Szűk két hete, hogy már itthon vagyok, de sajnos rosszabb a
helyzet, mint gondoltam. Amíg Afrikában megfelelő izgalmi állapotban teltek a
napjaim nem tűnt a lábam sérülése ilyen kritikusnak, mint amikor hazajőve aktív
pihenésre lettem kárhoztatva. Az első héten az ágyban folyamatosan éreztem, amit
az orvos mondott, hogy akár egy trombózis akár egy sebfertőződés is komoly és
hosszú távú problémát idézhet elő. Nincs más mit tenni, amennyit lehet
pihentetni kell, ahhoz hogy újra motorra ülhessek, akár már márciusban. |
|
Zouaret - Nouakchott Hazafelé, az ellenkező irányba |
2005.01.06. |
Ezzel a nappal kezdődött a második Dakarom 3 napja. Reggel korai keléssel indult
a nap, majd gyors pakolás, hogy minden elkészüljön, mielőtt elindul a kamion a
dobozaimmal. Az itthoni RTL-s hírek ellenére nem álltam rajthoz, hiszen már este
leadtam minden, a rendezők tulajdonát képező berendezést (GPS, distress baecon,
sentinel)...
... több
|
|
Smara - Zouaret (121-492-9=622)
A tűréshatár utolsó pillanatai |
2005.01.05. |
A reggel, mint mindig, hűvös volt és gyors felöltözést ill. lábkezelést tett
csak lehetővé. Hallva az induló motorosok motorjainak hangját a lábfájásom
eltompult és már a csizma a lábamon is volt - bár leírni sokkal egyszerűbb.
Elmentem reggelizni - bocsánat elbicegtem - és a GPS kód és egyéb itineres
változások tudatában kerültem vissza a motorhoz. A GPS kódot beütve és az
itinert kiegészítve a változásokkal...
... több
|
|
Agadír - Smara (240-381-33=654)
Kőből nem volt hiány |
2005.01.04. |
Egy aránylag hosszú összekötő szakasz miatt, egy kicsit túl öltöztem erre a
napra és nagyon levetkőzni nem volt módomban. A mért szakasznál 154. helyről
indultam és az első két kontrol pont után a 128. helyre jöttem fel. Nagyon
köves, mondhatni nehéz szakasz ellenére könnyedén, lazán és ütemesen tudtam
haladni. A második ellenőrző pontnál történtek a változások. Mivel nem éreztem
magam fáradtnak...
... több
|
|
Rabat - Agadír (122-123-421=666)
Ködös nyitás, határozott döntés |
2005.01.03. |
Az első nap, amikor egy 123 km-s mért szakaszon kellett marokkó igen köves,
sziklás útjain, szerpentinjein néhol ködös, néhol napos szakaszon célba érni.
Már az első 122 km összekötő szakasz az intenzív köd miatt megnehezítette a
menetet, pedig itt még csak aszfalton haladtunk. A mért szakasz első kontroll
pontjánál (64 km-nél) a motorosok versenyét leállították és kitereltek minket az
útra...
... több
|
|
Granada - Rabat (6-10-557=573)
A komp döntött, sodródtam az árral |
2005.01.02. |
A lábam bár kicsit megnyugodott az éjszaka, de szuper dagadt volt és minden
mozdulásra érzékeny. Lementünk reggelizni Péterrel, európai állandó
szobatársammal. A reggeli mozgást követően a lehetséges start közeledte a
szobába visszaérkezvén a sarokban álló csizmára vitte tekintetemet. Oda léptem,
nagy levegő, arcrezzenés… és már csak arra lettem figyelmes, hogy Lepó minden
lukat, hézagot megtalálva...
... több
|
|
Barcelona - Granada (920-0-0=920)
Aszfalton a végtelenségbe |
2005.01.01. |
Mint minden nap, ez sem kezdődött másképpen. A lábam kezelése,
reggeli és irány a Spanyol tér. A csizma végig rám sandított, amíg oda nem
értünk a pódiumhoz. Igaz, ezen a reggelen nem volt ideális a lábam, de nagy
levegő, némi arc rezzenés, és már el is indultam a bejárathoz, ahonnan a kerítés
másik végéhez küldtek (kb. 2 km) hogy nekünk ott kell bemenni. Mire a motorhoz
értem azt hittem...
... több
|
|
Barcelona (27-6-17=50) Barcelona Prolog |
2004.12.31. |
Felvirradt a prológ napja. A szokásos sebkezelés és reggeli után
Lepóék elvittek a parc ferméhez, ahol a motort kellett hagyni. Még a kocsiban
megtörtént a csoda. Nagy levegő és némi arctorzulás után felment a csizma a jobb
lábamra is. 9-kor kezdődött egy megbeszélés minden résztvevőnek, tehát közel
nyolcszáz embernek, ami kb. 2 km-re volt a kocsitól. Túlélve ezt a nem egyszerű
szűk...
... több
|
|
Barcelona - A hotel nyugalma |
2004.12.30. |
Az előző nap sikerült teljes mértékben a bejelentkezést lezárni,
ezért nyertem egy pihenő napot a lábamnak. Szinte egész nap a hotelben a lábamat
kezeltem és próbáltam felkészíteni a másnapi prológra.
Este azért elbotorkáltam a Szalayék által kezdeményezett vacsorára
(önköltséges), ahol még interjút is adtunk a Klub rádiónak. |
|
Barcelona - A Dakar adminisztrációja |
2004.12.29. |
Reggel, a korai ébredést és a lábam kezelését követően egy
kiadós reggeli következett. A reggelit követően segítőim részvételével elmentünk
10.15-re jelenésem helyszínére. A motort, - amelyet előző éjszaka négyen alig
tudtunk elindítani a közel kéthetes egyhelyben állás miatt - lepakoltuk. Most
elsőre indult és elindultunk a kb. 6 órás tortúrára. A motort - már az átvétel
területén - egy parkolóban hagyva...
... több
|
|
Indulás Barcelonába Az első Dakarom csak Barcelonáig
tart? |
2004.12.28. |
Eljött a nap és végleg döntenem kellett - a teherautó már
elindult -, hogy a hetekkel korábban lefoglalt repülőjegy ill. Barcelonában a
szállás magára marad vagy kimegyek, és majd lesz ami lesz. A repülő délben
indult Pozsonyból Barcelonába. Elindultunk és útközben Győrben Nagy Péter
csatlakozott hozzánk, mert a feleségem vitt minket a reptérre Pozsonyba. Egy
aránylag normális repülőút...
... több
|
|
A technika és minden ami segíthet |
2004.12.24. |
Több egymástól független orvos látta és elemezte sérülésem,
miszerint nem igazán támogatták az elindulásomat. Ettől függetlenül minden
technikát begyűjtve (bioptron lámpa, lézer, ultrahang, stb.) hittem abban, hogy
ez egy rossz álom és 31-én én is ott leszek a prológon. A napi 24 órás kezelés
szép eredményeket mutatott a nyílt sérülések esetén (kb. két tenyérnyi, néhol
mm-s mély hiánnyal)...
... több
|
|
Az M1 áldozata - 10 nappal az indulás előtt |
2004.12.17. |
Három hét várakozás után még mindig nem érkezett meg a mezem,
nadrágom és egyebek, amiben a Dakaron terveztem az indulást. Ezért előző este
megszerveztem, hogy Bécsben fogadjanak, és magam menjek ki a szükséges
dolgokért. Így esetleg a helyszínen, még tudjak szükséges dolgokat válogatni. Az
aznap délelőtt 10-órára tervezett TV-s szereplésemet is visszamondtam...
... több
|
|
Apróság, de fontos - vízum, oltás
|
2004.12.13.
|
Megérkezett az útlevél, benne a három ország; Mauritánia, Mali,
Senegal vízumaival, és most már csak motorral kell eljutni ezen határokig. A mai
nappal lett aktuális az utolsó felkészítő ismétlő oltás, melynek beadásával a kötelezően
előírt védettség rendelkezésre áll, és nem akadályozhatja a célt, Senegal fővárosának;
Dakarnak elérését. A prognosztizált, rengeteg rovar ízeltlábú és szúnyogok által
terjesztett malária veszély ellen tablettát kell szednünk, és lehetőség szerint
a legjobban kizárni életünkből azokat.
|
|
Indulás előtti bemutatkozás
|
2004.12.10.
|
A motor megérkezésével, az indulás egyik legkomolyabb egysége rendelkezésre
áll. A Dakar indulásommal kapcsolatosan egy bemutatkozó estet tartok 2004 12. 15.
18 óra dunaújvárosi Fészek étteremben (Építők útja 1.). A bemutatóra történő várakozás
alatt, a 2004-es Dakar felvételeiből lehet ráhangolódni a témára. A bemutató elsődleges
célja rövid ízelítőt adni a Dakar mítoszához tartozó maratoni tereprally sajátosságairól,
érdekesebb szabályairól, menetrendjéről. Továbbá a 2005-ös 27. Dakar Rally időbeosztásáról,
az esemény fontos kiemelt pontjairól, tájékoztatni a tisztelt megjelenteket. Természetesen
szó lesz a technikáról (motor élő bemutatása, vizuális, audió) és lehetőség lesz
kérdések feltevésére.
|
|
Megérkezett a motor
|
2004.12.07.
|
Két
hónapos várakozást követően nem egyszerű történet kapcsán, megérkezett a motor.
A KTM660 Rally Replika a klasszikus KTM színeket mutatva, egy rendkívül határozott
fellépésű karakteres és teljesítményét is figyelembe véve tekintélyes motor. Az
idő szűke miatt, és gyári felkészültségét tekintve, nem sok kiegészítésre, illetve
átalakításra szorul a verseny megkezdéséig...
... több
|
|
Megint egy hétvégével kevesebb
|
2004.12.04.
|
Sajnos
sok sok ígéret ellenére a gyár logisztikai hibára hivatkozva ezen a héten sem tudta
leszállítani a megrendelt KTM660 Rally-t. Újabb ígéretek szerint talán a mikulás
hozza, és hetedikén megérkezik. A hétvégén a rendkívül jó időjárási viszonyok között
folytatódhatott a felkészülés.
|
|
Magyar motorosok rajtszámai
|
2004.12.01.
|
Az A.S.O. mint a Dakar rendezője, kérésünkre megküldte
a 2005-ös Dakaron induló magyar motorosok rajtszámait. A rajtszámok semmilyen az
indulókra vonatkozó rendszert, nevezési sorrendet, előzetes információt, helyezést
nem tartalmaznak.
|
|
A Felkészülés még tart
|
2004.11.28.
|
Már
csak egy hónap az indulásig, mely Barcelonában kezdődik a megnyitóval, s ezt követően
adminisztratív bejelentkezés és technikai gépátvétellel. Az élet addig is halad
a maga útján, továbbra is várjuk a motort, és tart a szisztematikus felkészülés,
ami elsősorban szárazedzésből (futás, kondi-terem) és heti két három alkalommal
aktív motorozásból áll. Igaz Magyarországon kevés olyan hely...
... több
|
|
Dakar 2005 - motorosok
|
2004.11.25.
|
A hivatalos motoros indulók listája alapján kiderül, hogy 223 motoros
8 quad és 1 oldalkocsis motor áll rajthoz, közel 33 nemzet motorosaiból.
AFS
|
1
|
CAN
|
1
|
FRA
|
82
|
ITA
|
30
|
SEN
|
1
|
ALL
|
2
|
CHI
|
1
|
GRE
|
1
|
JAP
|
3
|
SUE
|
2
|
ARG
|
2
|
CIV
|
2
|
GUA
|
1
|
lET
|
1
|
SUI
|
6
|
AUS
|
4
|
CZE
|
1
|
HOL
|
14
|
MEX
|
1
|
UK
|
8
|
BEL
|
14
|
DAN
|
1
|
HON
|
3
|
NOR
|
1
|
USA
|
7
|
BRE
|
1
|
ESP
|
22
|
IRL
|
3
|
POL
|
2
|
|
|
BUF
|
1
|
EST
|
2
|
ISR
|
1
|
ROU
|
1
|
|
Magyar motorosok 10. helyen
állnak az indulók számát illetően az alábbi sorrend szerint:
Francia, Olasz, Spanyol, Belga, Hollandia, Anglia, USA, Svájc, Ausztria, Magyar
|
|
A motor - KTM 660 Rally
|
2004.11.22.
|
Korábbi kint létünk a KTM gyárnál megerősítette és a mai napi információk
is ezt támogatják, hogy a motor csak december első hetében érkezik, vélhetően december
3.-án. Ezt követően a narancssárga felület egy új designt kap, és ha az idomok és
tankok visszakerülnek a helyére, körülbelül ezer kilométer próbaút vár a vadonatúj
motorra.
|
|
Párizs - Dakar Sajtótájékoztató
|
2004.11.17.
|
Az A.S.O. (Dakar rendező) megtartotta utolsó sajtótájékoztatóját,
melyen a legfontosabb dolgok között 16 nap (2005 január 1.- 16.-ig) teljesítendő
távjai a hozzá tartozó célpontokkal együtt az alábbi táblázatban megtekinthető...
... több
|
|
Párizs - Dakar Sajtótájékoztató 2004.11.17
|
2004.11.11.
|
2005.11.15. az utolsó nap a nevezéseket illetően. A szervezők lezárják
a nevezést és a 17-i sajtótájékoztatón elhangzik minden, amit a 2005-ös Dakarról
tudni kell. Nevezések, útvonal, tudnivalók, változások stb.
|
|
2005-ös Dakar indulók a KTM-nél
|
2004.11.10.
|
A
PADA-Team szervezésében a motoros indulók (Hermann Henrik, Nagy Péter, Varga Ákos)
ellátogattunk a KTM gyárba Mattighofenbe. Barátságos fogadtatás mellett, közel 3
órán keresztül ismerkedtünk az új motorral, amit sajnos a korábbi ígérettel ellentétben
csak december második hetében kaphatunk meg. Nagyon hasznos gyártás közbeni bejáráson
vehettünk részt, melynek során...
... több
|
|
Vízum - Mauritania, Mali, Szenegál
|
2004.11.04.
|
A verseny során több olyan országot érintünk, ahova vízum szükséges.
A vízum megkérését egy francia cégre bíztuk, külön űrlapokat kitöltve, fényképeket
csatolva és az A.S.O. vagyis a Dakar szervezők igazolását csatolva küldtük ki az
útleveleket bízva abban, hogy időben visszakapjuk az érvényes vízumokkal együtt.
Ezen vízumok megléte is feltétel a versenyen való indulásnak Marokkó az egyetlen
afrikai ország az útvonalon, ahova nem kell vízum.
|
|
Oltások - Afrikába
|
2004.11.03.
|
A verseny még el sem kezdődött de a megpróbáltatásoknak se hossza,
se vége. Nem elég a tréning, a motorozás, a száraz-edzés, a futás stb., hanem itt
van ez az oltás. Mi az hogy oltás, oltás sorozat. Sárgaláz ellen, hepatitis A, B,
agyhártya- gyulladás és tetanusz, ha nem volt korábban. A hepatitis oltást meg kell
ismételni december közepén és így ad védettséget a következő időre. A malária ellen
gyógyszer szolgál amit majd közvetlen előtte kell szedni.
|
|
Jelentkezés a 2005-ös Dakarra
|
2004.07.20.
|
Faxon, email-en és postai úton elment a jelentkezés a 2005 Dakar
terep-rally eseményre. Az amatőrök jelentkezésénél amennyiben valaki július végéig
jelentkezik van lehetőség 3 részletben fizetni és 2200 euró kedvezményt kap a teljes
nevezési díjból.
|
|
Kiny Rally - 2004.03.01-09
|
2004.03.12.
|
Talán
az volt az egyik fő kérdés, aminek a megválaszolását ettől a 10 naptól vártam, hogy
akarom-e igazán a Dakart. Csak addig kellett várnom amíg az első homok-dűnét elértük
és mondhatnánk klasszikusan szerelem első látásra. A 35 jelenlévő közel 10 országból
érkezett.
|
|
Készülés a Dakarra ... Kiny Rally
|
2004.02.23.
|
Korábbi terveimben már szerepelt a Dakaron való indulás és most
láttam az időt alkalmasnak, hogy 2005-ben elinduljak. A Dakaron való részvétel rengeteg
apró részletből áll és ennek egyik része a sivatagi motorozás, amit nem sok helyen
lehet Magyarországon gyakorolni. A Kiny Rally egy KTM által támogatott Tunéziai
felkészítő tábor sivatagi motorozáshoz. Sivatag, köves, több száz km-s utak a semmibe,
GPS, itiner és rövid gyakorló etapok.
|
|